CESIS värd för 2014 års ISGEP workshop

Publicerad 2014-09-19

CESIS vid INDEK kommer att organisera 2014 års workshop för det internationella forskarnätverket kring studier av export och produktivitet, ISGEP.

ISGEP (International Study Group on Exports and Productivity) är en plattform för samverkan mellan forskargrupper från hela världen som studerar företagens agerande på internationella marknader med hjälp av mikrodata för att förstå drivkrafterna för enskilda länders konkurrenskraft. ISGEP årliga workshops syftar till att stimulera ett aktivt kunskapsutbyte och gemensamma forskningsprojekt. CESIS är värd för 2014 ISGEP workshop som äger rum på KTH September 25-26.
Temat för 2014 års workshop är "Microekonometriska Analyser av internationella företagsaktiviteter". Som en ledande expert inom detta område av internationell ekonomi, kommer professor Tierry Mayer (Institutionen för ekonomi, Science PO, Paris) att hålla ett keynote tal den 25 September. Ett urval av de artiklar som presenterades vid seminariet kommer att publiceras i en specialsession i Web of Science Journalen "Economics - The Open-Access, Open-Assessment E-Journal" efter sedvanligt referee förfarande.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation