Information för besökare

Avdelningen för Teknisk informationsvetenskap till hör Elektro- och systemteknik på KTH. Vi håller till på KTH campus på Valhallavägen i Stockholm.

KTH Teknisk informationsvetenskap, plan 4
Malvinas väg 10

Adress: Osquldas väg 10
Adress: Malvinas väg 10

Karta

KTH Campus Valhallavägen. Avdelningen för Teknisk informationsvetenskap håller till i den röda byggnaden.

Karta över KTH Campus med vägbeskrivning. (pdf 245 kB)

Karta över KTH Campus från Google Maps

Karta

Hur hittar man hit?

Tunnelbana, buss och Roslagsbanan

KTH ligger i norra delen av centrala Stockholm och har goda förbindelser med kollektivtrafik. Man kan ta sig hit med tunnelbana, buss eller Roslagsbanan.

• Tunnelbana: Ta röda linjen (nr. 14) från "Stockholm C" mot "Mörby Centrum". Gå av vid "Tekniska Högskolan" och välj uppgången mot "Kungliga Tekniska Högskolan (KTH)". Följ därefter den röda linjen på kartan.
  • Buss: Buss nr. 4, 44, 72 och 73 (med flera) stannar på ungefär samma ställe som tunnelbanan, men kallar stationen "Östra station".
  • Roslagsbanan: Alla linjer i denna tågbana har slutstation "Östra station", vilken är belägen ovanför tunnelbanan.

SL - Storstockholms Lokaltrafik

Bil

KTH ligger i norra delen av centrala Stockholm. Man tar sig enklast hit ifrån E4/E20 till Valhallavägen, via Drottning Kristinas väg till Malvinas väg. Närmaste parkering är på Kristinas väg, men antalet parkeringsplatser är begränsat.

Flygplats

Arlanda (ARN) är Stockholms huvudflygplats. Andra närbelägna flygplatser är Bromma (BMA), Skavsta (NYO), Västerås (VST).