Hoppa till huvudinnehållet

Jämför utbildningar

Jämför fler utbildningarJämför fler utbildningar

Jämför KTH:s utbildningar med varandra och få en snabb överblick av utbildningarnas likheter och skillnader. Klicka dig vidare till utbildningsbeskrivningen för fördjupad information om bland annat kursinnehåll, intervjuer med studenter och kontaktinformation.

Öppen ingång 300 hp

Byt
Examen
Civilingenjör, kandidat, master
Längd
5 år heltid, 300 högskolepoäng
KTH Campus

Öppen ingång är ett civilingenjörsprogram som ger dig möjlighet att få fördjupad kunskap om olika civilingenjörsprogram innan du gör ditt val.

Under första året läser du grundläggande ingenjörsämnen och väljer därefter civilingenjörsutbildning. En start på Öppen ingång leder till en civilingenjörsexamen om 300 högskolepoäng, precis som om du hade börjat direkt på ett program.

Se därför diagram i Jämförelseverktyget eller läs i programbeskrivningen för respektive civilingenjörsutbildning för att se utbildningsinnehåll.

Jämför med en annan utbildning

Open program selection