Hoppa till huvudinnehållet

Jämför utbildningar

Jämför fler utbildningarJämför fler utbildningar

Jämför KTH:s utbildningar med varandra och få en snabb överblick av utbildningarnas likheter och skillnader. Klicka dig vidare till utbildningsbeskrivningen för fördjupad information om bland annat kursinnehåll, intervjuer med studenter och kontaktinformation.

Industriell teknik 180 hp

Byt
Examen
Högskoleingenjör
Längd
3 år heltid, 180 högskolepoäng
KTH Campus, viss andel företagsbaserad undervisning

Industriell teknik är ett högskoleingenjörsprogram som förbereder dig för en karriär inom industriell produktion. Programmet har ett flexibelt upplägg med många valfria kurser och fyra valbara profiler:

• Industriell driftsäkerhet
• Cirkulär produktion
• Klimatsmart energiförsörjning
• Materialdesign för cirkulära materialflöden

Gemensamt för alla är kurser inom bland annat teknik, projektledning, matematik, programmering, digitala hjälpmedel, mekanik och hållfasthetslära, produktionsstrategier och automation, materialkunskap samt energiomvandling och fluidmekanik.

Jämför med en annan utbildning

Open program selection