Flappy Penguin

En stor anledning till att jag går den utbildning som jag går är för att jag är oändligt nyfiken på all teknik som har med appar, hemsidor, spel, filmer att göra. När vi gjorde vårt AR-spel JengAR fick vi arbeta med Unity och känna på hur det är att utveckla spel på en grundläggande nivå.

För att lära mig lite mer om Unity och hur man kan skapa snabba roliga spel så bestämde jag mig för att göra en variant av Flappy Bird som jag istället valt att kalla för Flappy Penguin! Spelet går ut på att navigera pingvinen (som kan flyga i detta universum) i luften så länge som möjligt utan att kollidera med istapparna eller marken. Hastigheten snabbas successivt upp under spelets gång vilket gör det svårare och svårare. Istapparnas ”gap” där pingvinen flyger igenom är slumpartat vilket gör att ingen spelomgång är den andra lik. Förutom det lärorika i att implementera spellogiken var det som vanligt riktigt kul att skapa all grafik!

Spelet in action!

// Oscar

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.