ÄNTLIGEN!

Hej! / Hallo! / Alló! / Ciao!

Jag heter Victoria och ska precis påbörja mitt femte och sista år på Civilingenjörsprogrammet Energi och miljö med mastern Teknik och hållbar utveckling. Ett av mina mål med min tid på KTH har alltid varit att åka utomlands, men att komma iväg har tyvärr inte varit så enkelt på grund av Covid-19. Efter ett inställt MFS i Peru VT2020 och ett inställt utbyte i Melbourne VT2021 blir det nu ÄNTLIGEN en utbytestermin på ETH Zürich i Schweiz HT2021!

Men om jag var på väg mot Peru och Australien – hur kommer det sig att jag nu ska till Schweiz? Det som dessa tre länder har gemensamt är fantastisk natur. Jag ville åka någonstans där jag har möjlighet till både bra studier och naturupplevelser. Så ETH Zürich som är ett topprankat universitet och Schweiz med dess höga berg och turkosa sjöar blev ett perfekt val för mig. Dessutom är det möjligt att åka tåg till Schweiz, vilket är något jag gärna vill göra för att minska min miljöpåverkan samtidigt som jag får chansen att tågluffa genom Europa på vägen.

Så vem är jag? Utöver mitt stora intresse för miljö och hållbarhet älskar jag att dansa och har tidigare utbildat mig till professionell dansare. Så när jag inte pluggar hittar ni oftast mig i en danssal. Jag gillar att vara aktiv, testa på nya saker och upptäcka nya platser, så under min tid i Schweiz kan ni räkna med att utöver min vardag få följa med mig på äventyr. Jag hoppas kunna vandra, paddla, åka skidor och såklart upptäcka staden, kulturen och träffa nya människor. Jag vill även försöka lära mig lite tyska, men vi får väl se hur det går och hur mycket av alla mina planer jag faktiskt hinner med. Jag kommer även att dela med mig av tips och information om hela utbytesprocessen.

Imorgon hoppar jag på tåget mot Zürich och påbörjar mitt äventyr – så nervös, men också så taggad! Hoppas ni vill följa med mig på min tågluff och min utbytestermin i Schweiz!

Hej! Jag heter Victoria och påbörjar precis mitt femte och sista år på KTH på civilingenjörsprogrammet Energi och miljö där jag läser mastern Teknik och hållbar utveckling. Under hösten kommer jag att åka på utbyte till ETH Zürich i Schweiz där jag ska läsa Environmental Engineering. Förutom att jag brinner för miljön och hållbarhet älskar jag att dansa. Innan jag började på KTH gick jag en fyraårig dansutbildning, så jag har jobbat en del som dansare parallellt med mina studier på KTH. Utöver det älskar jag musik, träning i alla dess former och att vara ute i naturen. Hoppas ni ska tycka det är kul att följa mig på mitt äventyr i Schweiz under höstterminen 2021!