Milano East Market

Ciao!

En solig söndag som denna bestämde vi oss för att testa Milanos East Market, vilken jag verkligen kan rekommendera alla framtida Milanostudenter att besöka! Strax i utkanten av de centrala delarna äger marknaden rum varje söndag, fylld av mat, musik och vintageshopping. Den bjuder på en superhärlig vibe och det är riktigt kul att gå ett gäng vänner! De tar inträde på 5 euro, men det är definitivt värt det. Det är nästan lite festivalkänsla. Jag låter bilderna tala för sig själva!

Hej! Mitt namn är Anja och jag läser femte året på Civilingenjörsprogrammet Samhällsbyggnad. I höst intar jag sista året på min master inom Hållbar samhällsplanering och stadsutformning genom att för en termin byta ut KTH mot Politecnico di Milano i Italien. Under den här terminen kommer jag försöka leva ”La dolce vita” – med allt vad det innebär! Jag tänker fråga Italien vart den bästa pizzan, pastan och Gelaton egentligen finns, vilka stadsdelar som bevarat mest inspiration och historia, hur livet som student är och vad Milanos systerstäder har att erbjuda. Och de svar jag får kommer jag förmedla här på bloggen, i form av skilda inlägg och massvis med bilder. Hoppas ni vill följa med på min resa!