Vackra vyer även på campus

Hallo!

Det är inte bara under helgerna när jag är i bergen och vandrar som vyerna är vackra, även under veckorna när jag är på campus och pluggar är det vackra vyer. Det finns så många fina pluggplatser och byggnader på både Campus Hönggerberg och Zentrum. Jag tycker att trevliga miljöer gör så mycket för pluggmotivationen, det känns alltid lite lättare att sätta sig ner där och ta tag i överhängande plugg.

Hönggerberg är ett mer nybyggt campus som ligger uppe på ett berg strax utanför centrala stan och tillhör endast ETH, medan Zentrum är ett stort campusområde mitt i stan för både UZH och ETH, där alla byggnader är öppna för alla studenter = så många fina pluggplatser att välja på!

Hej! Jag heter Victoria och påbörjar precis mitt femte och sista år på KTH på civilingenjörsprogrammet Energi och miljö där jag läser mastern Teknik och hållbar utveckling. Under hösten kommer jag att åka på utbyte till ETH Zürich i Schweiz där jag ska läsa Environmental Engineering. Förutom att jag brinner för miljön och hållbarhet älskar jag att dansa. Innan jag började på KTH gick jag en fyraårig dansutbildning, så jag har jobbat en del som dansare parallellt med mina studier på KTH. Utöver det älskar jag musik, träning i alla dess former och att vara ute i naturen. Hoppas ni ska tycka det är kul att följa mig på mitt äventyr i Schweiz under höstterminen 2021!