”The real ETH experience”

Hallo!

Som några av er säkert hört, så är ETH Zürich ett välrenommerat universitet, men det är också ökänt för att vara väldigt tufft…och den senaste tiden har jag verkligen fått känna på det; jag har fått ”the real ETH experience” så att säga.

Senaste tiden har jag pluggat 24/7 för att hinna klart med alla deadlines jag har innan jul, och ändå känner jag att det knappt går ihop. Sista två veckorna flyttade jag i princip in på Campus Hönggerberg, där jag och Sophie satt i en bastuvarm datasal till kl 22 varje dag för göra klart vårt labbprojekt. Det blev vi äntligen klara med och lämnade in i helgen! One down, six deadlines to go innan jag åker hem om en vecka för att fira jul i Sverige. Jag har alltså nästan alla mina kursers examinationsmoment nu innan jul, utom en gemensam tenta för två kurser i jan/feb, så det är riktigt mycket att hinna med nu sista veckan.

Hoppas att sista slutspurten innan jul är lite lugnare för er hemma på KTH! Ciao!

Hej! Jag heter Victoria och påbörjar precis mitt femte och sista år på KTH på civilingenjörsprogrammet Energi och miljö där jag läser mastern Teknik och hållbar utveckling. Under hösten kommer jag att åka på utbyte till ETH Zürich i Schweiz där jag ska läsa Environmental Engineering. Förutom att jag brinner för miljön och hållbarhet älskar jag att dansa. Innan jag började på KTH gick jag en fyraårig dansutbildning, så jag har jobbat en del som dansare parallellt med mina studier på KTH. Utöver det älskar jag musik, träning i alla dess former och att vara ute i naturen. Hoppas ni ska tycka det är kul att följa mig på mitt äventyr i Schweiz under höstterminen 2021!