1 månad

Idag är det exakt 1 månad sedan jag satte mig på flyget till Skottland. Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig – kommer allt se ut som vyer från en Harry Potter-film, kommer alla prata med trevlig dialekt och spela säckpipa i en rutig kilt, och kommer jag få några vänner?

Min upplevelse hittills har varit fantastisk. Allt SER faktiskt ut att komma från en Harry Potter-film, folk pratar med trevlig dialekt och är generellt sett otroligt hjälpsamma, och jag har fått så fina vänner. Skolan tar sin tid men än så länge har jag klarat mig utan kompletteringar.

Jag har redan hunnit se och uppleva mycket av Skottland – jag har varit på en säl-strand, jag har besökt skotska pyramider och slott, gått på en ljus-festival, sett gamla byggnader och letat efter Loch Ness.

Jag är så tacksam att jag tog möjligheten att åka på utbyte och vet att detta är något jag aldrig kommer ångra eller glömma bort, oavsett hur fortsättningen blir!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!