Tentavecka

Här i Skottland nalkas det tentavecka. Det är väldigt likt upplägget på KTH, där man har 2 perioder varje termin då de flesta examinationerna äger rum. En skillnad är dock att Skottland har betydligt mer kontinuerlig examination, istället för en stor tenta i slutet är det småuppgifter som skickas in hela tiden samt att det är obligatorisk närvaro. Denna vecka är som sagt tentavecka, vilket innebär att jag har många inlämningar som ska in. Det är dock inga tentor, vilket är skönt! Den största skillnaden mot KTH är nog ändå att här får man ett 3 veckors långt spring break i April. Tanken är att man ska hinna vara ledig och plugga inför den ”riktiga” tentaperioden i Maj, där alla tentor finns.

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!