The SCOTTISH PYRAMID & DUNNOTTAR CASTLE

Idag var det avfärd kl 06 för att hinna med bussen till Balmoral, där vi besökte Skottlands största ”cairns”. En cairn är kort sagt en hög med stenar – men det är, i mina ögon, en pyramid. Balmoral Cairn upprättades av drottning Victoria som en hyllning till hennes bortgångne make prins Albert (1861)! Det var fint, men krävdes en mer rejäl promenad än väntat. Vädret skiftar så snabbt i Skottland så det var mycket snö. Men fint var det!

Pyramiden!

Ett litet bildspel med fler bilder, klicka på pilarna (<– –>) för att bläddra:

Sedan bar det vidare till en liten laxfors i närheten innan vi åkte vidare till Dunnottar Castle, som är en slottsruin med delar från 1200-talet. Slottet får inte besökas vid dåligt väder, så vi hade väldigt mycket tur! Ett till bildspel:

Dagen avslutades med fish and chips-take away i Stonehaven!

Avslutar inlägget med en riktig turistbild:

Framför pyramiden!
Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!