Edinburgh

Den här veckan har det varit dåligt med uppdateringar – i torsdags tog jag tåget till Edinburgh för att möta tre vänner från Sverige som kom på besök! Edinburgh är verkligen en så vacker stad och jag tycker alla borde åka dit någon gång, det perfekta weekend-resmålet! Vi har ätit god mat, lyssnat på live-musik på pubar, sett gamla byggnader fyllda med historia och till och med varit på en hike. Det finns lite av allt i Edinburgh!

Arthur’s Seat är en vulkan som numera är en väldigt populär ”hike”/promenad. Det låg en halvtimme ifrån Old Town i Edinburgh och tog en halvtimme för oss att traska upp. Utsikten var fantastisk!

Vi turistade även till det genom att åka hop on-hop off buss. En trevlig upplevelse, kul att få lära sig lite om staden!

Och så några bilder från Arthur’s Seat!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!