Saker jag saknar..

Jag har inte haft så mycket hemlängtan som jag trott att jag skulle ha. Tiden går otroligt snabbt och det känns som det ständigt är något på gång, så man hinner aldrig riktigt sätta sig ner och tänka på allt där hemma. Det som främst får mig att sakna Sverige är när jag tittar på bilder av mina vänner och min familj (och hundarna!). Utöver människorna jag saknar så saknar jag att bo ensam, även om jag gillar mina roomies och vi kommer väl överens så är det ibland ganska påfrestande att försöka hålla köket städat och påfyllt när man är så många som delar på allt. Jag saknar också de svenska mataffärerna – vem hade kunnat ana att ICA skulle vara en av de mest saknade.

Dessa två små kärleksknyten är högt upp på saknad-listan..!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!