Spring break

Som tidigare nämnt har mitt långa lov börjat. Det är 3, nästan 4, veckors spring break. För mig började lovet med resan till Shetland-öarna och två dagar senare kom min familj hit på besök från Sverige! De kom hit fredag kväll och stannar tills på torsdag. Imorgon åker vi till Edinburgh för att se en till stad – Aberdeen är en fin men också väldigt liten stad, så det är svårt att hitta på saker att göra i en veckas tid om man inte är student.

I helgen har vi bara traskat runt på stan och i Old Town, vilket är skolområdet. Jag har även börjat räkna ner inför min hemfärd på riktigt – jag har bara 5 lördagar kvar..!

Eftersom jag åker till Edinburgh på torsdag, och kommer inte hem förrän nästa måndag då en vän kommer till Skottland samma dag som min familj åker hem, kommer det inte bli så många inlägg denna vecka från mitt håll. För att slippa plugg-ångest tänkte jag lämna datorn hemma. När jag kommer hem börjar tentapluggandet för min del.. Det ska bli spännande (men nervöst) att få uppleva University of Aberdeen’s tentarutiner och se hur det går!

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!