Hemma i Sverige

I fredags lämnade jag Aberdeen och sa hejdå till mina roomies och mina närmsta vänner som jag lärt känna under mitt utbyte. Det var sorgligt men också fint att säga hejdå, jag hoppas jag kommer träffa dom igen i framtiden!

Det var märkligt att städa ur mitt rum och lämna det – det såg ut som att jag aldrig ens varit där. På fredagen flög jag och en annan svensk tjej jag lärt känna till London tillsammans, där vi spenderade fredagkvällen och hela lördagen innan vi åkte hem tidigt på söndagen. Väl hemma känns det som jag aldrig lämnat – allt känns som vanligt!

Jag är så tacksam över upplevelsen jag fått på mitt utbyte och jag är glad att jag åkte. Jag har lärt mig så mycket om mig själv och jag skulle rekommendera alla som har möjligheten att åka på utbyte! Jag är också glad över att jag var i just Skottland och Aberdeen. Det är ett så vackert land och nära och bra hem till Sverige.

Hej! Jag heter Elin och jag läser mitt fjärde år på KTH inom civilingenjörsprogrammet maskinteknik där jag nu läser mastern Innovationsledning och Produktutveckling. Denna vår kommer jag åka på utbyte till University of Aberdeen i Skottland. Jag kommer dela med mig av mina upplevelser om hur det är att vara student i Skottland, välkommen att följa med på min resa!