Kort hemvisit

Hej!

Så under slutet av oktober och början av november är det tentaperiod på UPV, ungefär som på KTH fast med någon vecka framskjutet. Men just jag har inte så många tentor just nu i alla fall. Oftast är det endast kandidatkurser som har deltentor under den här perioden, medan masterkurserna oftast har en sluttenta i januari.

Det jag vill komma fram till är att jag bestämde mig för att åka hem för att besöka mina nära och kära <3

Dock så länge går det inte några direktflyg från Valencia till Stockholm…

Så det var därför jag behövde göra ett byte i Rom! Det finns ju värre flygplatser. Här har man ju t.om. möjligheten att köpa på sig lite läckerheter såsom italiensk parmesanost, prosciutto, mm.

Ses i Sverige!

Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!