Träning på UPVs campus

¡Hola!

Så ett stort plus med att studera här i Valencia är det finns många möjligheter att röra på sig för inte så mycket pengar!

När du väl har skaffat ditt UPV kort. Vilket du kan göra under dom första dagarna i skolan. Så är det fritt fram att boka banor för en mängd olika sporter och eftersom många gärna vill hänga på så hittar man snabbt någon att spela med.

Bland annat kan du boka bana att spela tennis, badminton, padel, volleyboll helt gratis! Det finns även många andra möjligheter, som att dansa bachata, träna på gymmet, köra crossfit och mycket mer!

Efter att du har ditt UPV kort och lärt dig hur man loggar in på intranätet så är det såhär enkelt som jag visar nedan. Sedan om du vill få ett mer hum om vad som finns så bifogar jag dig den här länken: https://actividades.blogs.upv.es/

I intranätet kan du välja engelska eller spanska som språk. Sedan klickar du på någon av följande länkar för att ta dig vidare.
Under reservation av banor kan du välja mellan dessa sporter.
Sedan finns det även en rad olika skolor som erbjuder coaching och träning i olika sporter och aktiviteter. Eftersom jag också gillar racketsporter så har jag signat upp mig för både badminton och tennis. Tänk på att du behöver ibland ta med dig egen utrustning och att vissa klasser kostar pengar. T.ex. tennis kostar ungefär 110 euro per termin. Medan badminton och crossfit som jag brukar köra är helt gratis.

¡Buen suerte con los deportes!

Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!