Välkomstfest!

Hej!

I Japan är kandidaten 4 år och mastern 2 år så jag som går år 4 som i Sverige är master får gå med elever som inte tagit sin kandidat än.. detta borde verkligen styras upp så att masterstudenter går ihop.

Vi har en kurs med masterstudenterna på schemat men vi har hittills aldrig haft en lektion ihop då dom har mestadels eget arbete.

Igår hade iaf mastern år 5 och 4orna en välkomstfest för oss utbytesstudenter. Men vi var bara 3 av 6 som dök upp då det är lov och några åkt bort. Väldigt trevligt! Även om de flesta bara kunde väldigt lite engelska… man får prata på en enklare nivå bara.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.