Skolmat TCU

Hej!

På TCU finns det 2 cantinor och ett pasta och bröd-café. Då jag gillade ’pasta arrabiata’ på caféet senast jag var där gick vi dit i tron på att den skulle serveras idag igen men jag blev lurad av en liknande pasta som inte alls var tomatsås utan fiskägg… Japaner älskar verkligen smaken av fisk på ett sätt som jag inte förstår. Det är inte en skaldjurspasta eller en laxpasta så som vi äter i Sverige utan en fisksmak som tar över alla andra smaker och bara smakar koncentrerat fisk. Mycket konstigt och jag ska aldrig anta jag vet vad någonting är igen.

Julbröden som såldes var supergulliga men var verkligen som en väldigt mjuk fralla med lite sötma i, inte så gott som det ser ut att vara. Maten fortsätter att förvirra! Men det är ganska underhållande.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.