Tentaperiod

¡Hola de nuevo!

Nu är visserligen i slutet av tentaperioden, men omtentorna som en del kanske har ligger fortfarande på schemat. Biblioteken är fulla varje dag och det kan vara svårt att hitta någonstans att sitta. Men om man vågar luta sig tillbaka till den mer svenska ät och sov klockan dvs. lunch vid 13 istället för 14 och att du kanske infinner dig i biblioteket mellan 8-9, så ska det vara lugnt. Det är skönt att det finns flera bibliotek. T.ex. min fakultet ETSII har ett eget bibliotek som det brukar finnas fler lediga platser i. Men nackdelen har varit att dom inte stänger sina fönstren, så det blir ofta väldigt kallt här, därför har jag hellre valt att sitta i huvudbiblioteket. Som tur är har dom nu äntligen stängt 90% av fönsterna (låt mig påminna dig att det är mitten av januari här och temperaturen går mellan 7-23 grader).

Igår hade jag även mitt start-up möte för exjobbet, så det känns väldigt kul att få starta med det. Även om det blir lite stressigt att hinna läsa in litteratur, medan man ska plugga inför sina sista tentor.

Men jag börjar faktiskt se ljuset nu (och inte bara bokstavligt, för det är väldigt ljust här i Valencia). Man börjar känna sig bekväm med att man går nu sin sista termin här på KTH och tankarna om man jag vill göra efteråt börjar snurra. KTH har liksom varit en stor del av mitt liv dom senaste 5 åren. Men det kommer säkert lösa sig och jag hoppas att jag kan även dra nytta av mitt utbyte här i Spanien i framtiden. T.ex. vanan att jobba i mer internationella miljöer eller att våga på sig något lika stort som att flytta och bo utomlands i 6 månader.

I alla fall kommer jag att ha bra minnen härifrån.

Shout out till alla som jag har lärt känna via mitt utbyte till Valencia <3

Ni är bäst!

¡Nos vemos!

Nu när tennisen och badmintonen är över så hinns det med att köra Crossfit på måndagar, onsdagar och fredagar. Alltid soligt och härligt klockan 13:30.
Ja, nu kan jag säga att jag har skrivit tenta på ett annat språk än engelska eller svenska. Vad snällt att jag fick ta med ett lexikon i alla fall. Tyvärr innehöll den här ”Business Spanish Dictionary” inga formler. Men det gick bra ändå 🙂
Hejsan! Jag heter Emil och är masterstudent på Medicinsk Bioteknologi. Just nu läser jag mitt femte år på Universitat Politècnica de València (UPV) via KTH:s utbytesprogram. Följ med mig i mitt bloggande där jag berättar om hur det är att leva och studera i Spanien! ¡Hasta luego!