Touch down!

Hej på er! Nu har jag landat och kommit ner till Delft. Jag flög som sagt från Arlanda i tisdags och därifrån tog jag ett tåg till Delft som tog ca 40minuter. Sjukt smidigt faktiskt. Tågrälsen går precis under flygplatsens exit kan man säga, så det var bara att köpa en biljett, ta sig till sitt spår och hoppa på nästa tåg.
Framme i Delft så tog jag en taxi till mitt boende. Det var första dagen alla elever fick tillgång till sitt boende så när jag kom fram mötte en kille upp mig och fyra andra som också anlände samtidig. Min byggnad heter Professor Schermerhornstraat och jag tror att det bara är internationella studenter som bor här. Jag bor i korridor så jag har ett rum med eget badrum och delar kök med 7 andra. Känns som man bor i ett hotellrum kan man säga. Min byggnad är ganska ny så allt är väldigt fräsch och fint! Vi fick också ett välkomstpaket med lite bra och ha grejer. Det bästa är att det är två minuter till Arkitekturbyggnaden.
När jag hade packat upp och kommit i ordning mötte jag upp en Svenskt kille som jag har haft lite kontakt med innan avfärd. Det var första gången jag och han (Isak) träffades så vi tog en lunch ihop inne i centrum och sen en promenad på campusområdet. Väldigt skönt att känna en annan Svensk på plats!
Campus är enorm. Kommer behöva skriva mer om det i ett senare inlägg men kan säga såhär; Jag är sjukt imponerad. Hela skolan känns som en enda stor industri. Så kan förstå varför det ligger i toppen bland de bästa tekniska skolorna i världen.
Efter vår campustur letade vi upp en bra mataffär och hittade en som hette Jumbo. Positivt överraskad. Jag har varit lite nervös att maten inte ska vara så bra här och att jag skulle behöva leva på korv och pommes i ett halvår. Men matbutiken var riktigt bra, typ som en Ica hemma i Sverige. Allt fanns och det är faktiskt billigare här än i Sverige.
Vi avslutade sen vår första dag med att möta upp en dansk kille som bor i Isaks korridor och tog vår förra holländska öl. En bra första dag helt enkelt!

Bild på skärm över tågtabell på perrongen
Tidtabell på perongen under flygplatsen
Säng inne i rummet med välkomstpaket
Såhär ser en del av mitt rum ut.
Tallrik med club-sandwich
Första måltiden!
Ryggtavlan på Isak som går en promenad på campus
Promenad på campus med isak!
Tacohyllan i matbutiken
Jag kommer till och med kunna ha tacofredag här!
Linnéa på bild utanför skolans aula
Tror jag kommer stortrivas här!
Linnéa heter jag och pluggar nu fjärde året på arkitekturprogrammet. Jag kommer vårterminen 23 göra utbyte på TU Delft och flytta till Holland. Häng med på mitt äventyr!