Studio MEGA

Har ju helt glömt av att skriva om min studiokurs. Jag valde en studio som heter MEGA och tillhör byggnads teknologiska avdelningen här i arkitektur fakulteten. Uppgifter är att i grupp om 8 personer rita ett höghus som är minst 120 meter högt. Varje person i gruppen blir också tilldelad en roll: Manager, arkitekt, konstruktör, fasadesigner, klimatdesigner och datadesigner. Innan studion började fick man ranka sina topp tre val. Jag valde faktiskt att ta manager som nr 1 och sedan arkitektur som nr 2. Jag kände att managerrollen skulle var rolig, att jag ser mig själv jobba som det i framtiden samt att det inte finns något liknande på KTH. Utmaningen är dock att alla i studion inte kommer från arkitektur utan största delen är byggnadsingenjörer, så det blir en väldigt teknisk studio.

Jag blev tilldelad managerrollen och blev tilldelad en jättebra grupp! I början var det väldigt svårt att navigera i projektet. Hur ska jag bete mig, vad behöver jag tänka på och vad gör faktiskt en manager? Men nu känner jag att allt fallit på plats lite och känner mig tryggare i min roll. Vi är totalt 7 grupper så jag har 6 manager att snacka med och vi har också en helt egen handledare. Än så länge så går det jättebra för min grupp, inga konflikter och vi har kommit väldigt långt i projektet. Igår hade jag också planerat in en teambuildning session, så vi spelade 1 timma beach volleyboll innan vi gick till skolan ihop. Det var väldigt uppskattat. Vet ju sen alla mina handbollsår att det är så viktigt att göra något annat kul ihop än bara själva arbetet. Så priset som roligast manager tror jag att jag leder nu iaf 😉

Förra veckan hade vi mid term och nu är det bara två veckor kvar tills projektet ska vara klart!! Helt stört. Så bara att kötta resten.

Ikväll flyger jag till Sverige för bröllop, det ska bli så kul! Hoppas på fint väder!!

Ha det bäst!
/Linnéa

Linnéa heter jag och pluggar nu fjärde året på arkitekturprogrammet. Jag kommer vårterminen 23 göra utbyte på TU Delft och flytta till Holland. Häng med på mitt äventyr!