Här samlar vi vanligt förekommande frågor som rör ärenden efter tentamen och resultat. Klicka på nedanstående frågor för att se svaren.
På KTH rättas tentan normalt inom femton arbetsdagar. Helgdagar räknas alltså inte in i dessa. Tentamensresultatet meddelas endast via LADOK. Vi meddelar alltså inga tentamensresultat via mejl.
Normalt inom femton arbetsdagar, så att studenterna kan meddelas resultatet i rimlig tid före tentan.
Inom 15 arbetsdagar ska du fått dina resultat rapporterade i Ladok. Om du inte fått det, kontakta CBH:s studentexpedition:
studentsupport@cbh.kth.se
Tentan scannas vanligtvis en arbetsdag efter att du har skrivit den. Tentan scannas en andra gång efter att den blivit rättad. Har du fått ditt tentaresultat utan att din scannade tenta syns på Personliga menyn några dagar efter detta, kontakta:
studentsupport@cbh.kth.se
Om du nyligen (de senaste dagarna) fått besked om att du blivit godkänd på en tentamen, kan det dröja ytterligare några dagar innan slutbetyg hinner sättas. Har det gått längre tid än en vecka, kontakta examinator via mejl.
Du kan anmäla dig till nästa tentatillfälle.
Frågor om rättningen kan rättande lärare (nästan alltid den som undervisat din klass) och/eller examinator svara på. Kontakta någon av dessa. Är det istället så att du tycker att rättningen är felaktig, läs mer här:
Omprövning av betyg