Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Sök på tagg

Kategoriserade artiklar på KTHs webbplats.

Antal träffar: 7

  • Den stora bulljakten

    Ett gäng teknologer rör sig i märkliga turer över KTH:s borggård. Springer framlänges och baklänges, snurrar runt och gör plötsliga utfall mot varandra. Vad de sysslar med? De jagar bullar.

  • Här är Sveriges största iPad-undersökning

    Som den primära beståndsdelen i en kandidatuppsats i medieteknik har två KTH-studenter precis genomfört den största svenska iPad-undersökningen någonsin. 891 personer - alla iPad-användare - har deltagit, och resultatet visar bland annat att så många som 20 procent av respondenterna har betalat mer än 200 kronor för en app. Vidare lägger användaren i snitt 16,4 timmar i veckan på att kela med sin iPad.

  • Här är 12 visioner om framtidens tidningar

    Ätbara tidningssidor, interaktiva annonser och holografiska bilder. Under examinationen av kursen ”Future of media” presenterades 12 visionära projekt om framtidens magasin.

  • Lekfulla musikinstrument på Medietekniks utställning

    Ett sushipiano som låter som att man dricker soja och bubbelvatten. En panflöjt som inte låter som en panflöjt. Så kan resultatet bli när förskolebarn får önska hur deras dröminstrument låter och ser ut. Instrumenten visades upp på Medieteknik och Interaktionsdesigns utställning MID-Summer Exhibition i fredags.

  • En app som visualiserar hur riksdagsledamöterna röstar

    Tänk om man lätt kunde se vilka riksdagspartier som röstar med vilka partiers förslag. Eller om man kunde gå in på enskilda riksdagsledamöter och se hur ofta de är närvarande och vad de röstar på. Det kan bli möjligt nu tack vare appen RiksdagsViz som en grupp medieteknikstudenter på KTH har tagit fram.

  • Can technology solve one of documentary’s oldest ethical problems?

    How can the documentary filmmaker, as observer, know that they are fairly and accurately representing the worldview of the subjects of their films? 

  • Can technology solve one of documentary’s oldest ethical problems?

    How can the documentary filmmaker, as observer, know that they are fairly and accurately representing the worldview of the subjects of their films?