Sök på tagg
Kategoriserade artiklar på KTHs webbplats.
Antal träffar: 2
-
Så ser läsplattornas framtid ut
Två KTH-studenter har undersökt hur surf- och läsplattornas framtid ser ut i Sverige, och har tittat närmare på två avgörande faktorer. Dels vilka intäktsmöjligheter som finns, dels hur läsarna vill att annonser ska se ut och te sig i surf- och läsplattor. Resultatet visar bland annat att integrerade sociala medier i läsplattetidningar kan öka betalviljan hos läsarna och att läsarna föredrar helsidesannonser som är en applikation i applikationen.
-
Här är Sveriges största iPad-undersökning
Som den primära beståndsdelen i en kandidatuppsats i medieteknik har två KTH-studenter precis genomfört den största svenska iPad-undersökningen någonsin. 891 personer - alla iPad-användare - har deltagit, och resultatet visar bland annat att så många som 20 procent av respondenterna har betalat mer än 200 kronor för en app. Vidare lägger användaren i snitt 16,4 timmar i veckan på att kela med sin iPad.