Verktyg för att arbeta interdisciplinärt

Att arbeta interdisciplinärt är nytt för många forskare – även på KTH:s ITM-skola. Här presenteras några grunder i interdisciplinär forskning i syfte att vägleda dig genom det interdisciplinära forskningsarbetet.

Foto: Kelly Sikkema, Unsplash.

Verktygslåda

En översikt av multidisciplinär, tvärvetenskaplig och interdisciplinär forskning vid IRIS: What IRIS Means by Interdisciplinary (pdf 198 kB)  (eng)

God praxis vid ledning av och arbete i interdisciplinära forskningsprojekt hittas i SHAPE-ID Toolbox  (eng)

En mall för hur en projektplan kan tas fram tillsammans med forskare från andra institutioner: IRIS project plan template (docx 109 kB)  (eng)

För beskrivningar av Key Performance Indicator (KPI), se avsnitt 2 i IRIS Project Governance Model: IRIS Project Governance Model (pdf 388 kB)  (eng)

Riktlinjer för olika roller och ansvarsområden inom IRIS: Roller inom IRIS

En översikt över projektorganisationen inom IRIS: Organisation

Kommunikation

Kom ihåg att rapportera dina framgångshistorier och KPI:er till ditt områdes koordinatorer samt skolans kommunikationsavdelning.