Diskutera återhämtning genom europeiska forsknings- och innovationssamarbeten

Webbinarium tisdag 8 juni kl. 09.30-12.00

INBJUDAN

Publicerad 2021-05-28

Stockholm trio välkomnar till ett webbinarium där vi kommer att diskutera hur vi kan styra och påskynda Europas återhämtning, beredskap och motståndskraft genom europeiska forsknings- och innovationssamarbeten. Företrädare för regionen kommer att presentera forsknings- och innovationssamverkansprojekt som fokuserar på områden som ligger i linje med EU:s prioritering att "påskynda de dubbla gröna och digitala övergångarna och den därmed sammanhängande omvandlingen av vår ekonomi, industri och vårt samhälle" samt Europas återhämtning till följd av covid-19-pandemin.

Webbinariet är på engelska

Program

Till program och anmälan: "Hur vi styr och påskyndar Europas återhämtning, beredskap och motståndskraft genom europeiska forsknings- och innovationssamarbeten"

Om Stockholm trio

Universitetsalliansen Stockholm trio - Karolinska Institutet, KTH och Stockholms universitet samt de lokala och regionala myndigheterna i Region Stockholm har tillsammans ett omfattande samarbete med viktiga aktörer och användare i regionen samt på nationell och europeisk nivå.

Tillhör: Om KTH
Senast ändrad: 2021-05-28