IDEM Unite! Bootcamp vid Lissabons universitet

En grupp människor som sitter runt bord och arbetar
Publicerad 2024-03-08

Mellan den 30 januari och 1 februari hölls IDEM-projektets (Inclusion, Diversity and Equity in Mobility) andra bootcamp på Lissabons universitet.

Projektet, som arbetats fram inom Unite!, syftar till att utveckla en mobilitetsmodell som främjar lika möjligheter samt erkänner och värdesätter individuella behov och skillnader. Efter Inclusion Training i Grenoble och ett första Bootcamp i Barcelona, som ägnades åt beslutsprocesser och egenexkludering inom mobilitet, var denna Bootcamp i Lissabon det tredje tillfället för samarbete mellan studenter, personal och lärare med begränsningar i sina förutsättningar. Fokus för dessa sessioner var psykologisk säkerhet och inkluderande miljöer, eftersom dessa är viktiga dimensioner för studenter som deltar i mobilitetsprogram inom högre utbildning.

Läs mer om IDEM bootcamp på Unite!:s webbplats (på engelska)