"Tänk längre för ökad hållbarhet" - IX Unite!-dialogen på TU Graz

Publicerad 2024-02-02

Graz tekniska universitet är värd för den kommande Unite!-dialogen, med titeln "Tänk längre: Unite! för kollektiv och hållbar påverkan", som äger rum den 27-29 februari 2024.

Dialogen kommer att samla representanter från alla nio partneruniversiteten inom Unite! i Graz, Österrikes andra stad och hemort för Graz University of Technology. Anställda, studenter och beslutsfattare kommer att träffas för att nätverka, samarbeta och diskutera den hållbara framtiden för det europeiska universitetet.

Temat "Tänk längre: Unite! för kollektiv och hållbar påverkan" pekar ut den framåtblickande strategin inom Unite!-alliansen och betonar vikten av samarbetsinsatser för en hållbar påverkan inom europeisk utbildning. Det uppmuntrar till att gemensamt utforska innovativa lösningar, främja kollektivt tänkande och arbeta tillsammans för att ta itu med utmaningar och bidra till en varaktig positiv inverkan på det högre utbildningslandskapet och samhället som helhet.

Läs mer om Graz-dialogen på Unite!:s webbplats  (på engelska)