Unite!:s gästprofessursprogram: gästprofessorer vid TU Darmstadt

En kvinna som ritar på en whiteboard
Publicerad 2024-01-26

Upp till 13 gästprofessurer kommer att få ekonomiskt stöd. Målgruppen är främst erfarna postdoktorer. Sista ansökningsdag är den 31 mars 2024.

Unite!:s program för gästprofessurer syftar till att locka framstående internationella talanger för att främja tvärvetenskaplighet i undervisningen och didaktisk innovation genom internationell erfarenhet. Det är öppet för alla ämnen som finns representerade vid TU Darmstadt.

Detta nya format för strategiskt samarbete mellan Unite!:s partneruniversitet främjar nätverkande mellan de akademiska grupperingarna och stöder karriärutveckling för de gästande forskarna. Dessutom drar studenterna nytta av internationellt inriktad undervisning. Målgruppen är främst erfarna postdoktorer som är anslutna till Unite!:s partneruniversitet, även om högre karriärnivåer (lektorer, professorer) också är välkomna att ansöka.

Läs mer om gästprofessurerna på Unite!:s webbplats  (på engelska)