Jon-Erik Dahlin
Om mig
Jon-Erik Dahlin har en bakgrund inom teknisk fysik (Civilingenjör från KTH 2001) och fusionsplasmafysik (Ph.D. från KTH 2006). Han har ägnat sitt yrkesliv åt hållbar energi och teknik för hållbar utveckling, och under det senaste decenniet åt lärande för hållbar utveckling. Jon-Erik är en erfaren universitetslärare som har utvecklat flera nyskapande pedagogiska verktyg. Han har arbetat som universitetslärare och varit programansvarig för flera utbildningsprogram på KTH, inklusive utveckling av flera helt nya ingenjörsprogram (bl.a. Civilingenjör i Energi och Miljö, KTH). År 2016 grundade Jon-Erik företaget Snowflake Education, som syftar till att hjälpa utbildare och ledare i utbildning över hela världen med att integrera hållbar utveckling i kurser och program.
Kurser
Bioteknik för ett hållbart samhälle (CB1170), lärare | Kurswebb
Ellära och styrteknik (ML1607), lärare | Kurswebb
Examensarbete inom farkostteknik, grundnivå (SA115X), assistent | Kurswebb
Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå (LT200X), lärare | Kurswebb
Hållbar produktion (ML2300), assistent | Kurswebb
Hållbar utveckling i industriell verksamhet (ML2304), lärare | Kurswebb
Hållbar utveckling och projektledning (CB1000), lärare | Kurswebb
Industriell projektledning och projektstyrning (ML1616), assistent | Kurswebb
Industriellt underhåll och driftsäkerhet (ML1619), kursansvarig, lärare | Kurswebb
Introduktion till design och produktframtagning (MF1061), lärare | Kurswebb
Maskinteknik, introduktionskurs (MF1001), lärare | Kurswebb
Rymden och hållbar utveckling (LT1047), lärare | Kurswebb
Teknik för lärare i åk 7-9 (LL137U), lärare | Kurswebb