Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Kursanalys" mellan 2013-08-27 14:57 av Viggo Kann och 2016-07-07 22:38 av Viggo Kann.

Visa < föregående | nästa > ändring.

Kursanalys

Kursanalys: Programsammanhållande kurs i datateknik, prosam13 Här kommer kursanalysen att finnas efter kursens slut.

En kursenkät genomfördes för alla kursdeltagare vidSammanställning av kursenkäten i maj 2016 Påstående åk 1 åk 2 åk 3 totalt antal svarande 192 162 159 513 Jag tycker att temat studiemotivation och studieteknik i period 1 var givande 4,9 4,9 Jag tycker att temat masterprogram i period 1 var givande 4,9 5,2 5,1 Jag tycker att temat studentinflytande och ergonomi för reflektionsseminariet i period 2 var givande 4,5 4,6 4,6 4,6 Jag tycker att temat prokrastinering för reflektionsseminariet i period 43 våren 2013. En sammanställning av resultaten finns här.¶ Kursanalysen för prosam10 (juni 2013) finns här.¶ Här är en artikel om prosamkursen, presenterad 1 december 2011 vid tredje utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar.¶ar givande 5,2 5,2 5,3 5,2 Jag tycker att temat generella färdigheter och livslångt lärande för reflektionsseminariet i period 4 var givande 4,4 4,0 4,5 4,3 Det har varit intressant och givande att få höra studenter från andra årskurser vid seminarierna 5,7 5,8 5,9 5,8 Jag upplever att jag är bättre på att skriva reflektioner nu än när jag började på D-programmet 4,3 4,2 5,2 4,6 Jag har bra koll på vad de fyra reflektionsnivåerna i kursen står för 3,9 4,2 5,2 4,4 Som helhet har Prosamkursen varit givande 4,8 4,6 5,3 4,9 Jag anser att det är värdefullt att få den viktigaste ämnesterminologin presenterad både på svenska och engelska 5,4 5,2 5,1 5,2 Jag anser att det kan vara värdefullt för begreppsförståelsen att få lära sig både svenska och engelska termer för samma begrepp 5,8 5,5 5,5 5,6