Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Inlämningsuppgift 1

1. Börja med att skriva om lärandemålen om det behövs.

2. Om du bara har/tänker ha ett enda examinationsmoment i kursen och vill skriva holistiska betygskriterier: hoppa till steg 5!

3. Gör en matris som visar vilka mål som examineras var (se ADK-exemplet).

4. Bryt ner lärandemålen i delmål så att varje delmål examineras på samma sätt i (den tänkta examinationen av) kursen. Notera hur varje delmål examineras.

5. Utforma betygskriterier för E (godkäntnivån) för varje delmål.

6. Markera vilka delmål som inte behöver ha kriterier på högre nivå än E.

7. Titta igenom gamla examinationsuppgifter och fundera över vad som brukar krävas för olika betyg. Vad borde krävas?

8. Utforma betygskriterier för A-nivån för varje delmål. Om du anser att ett delmål inte behöver ha kriterier på högre nivå än till exempel E så skriver du kriterier för den högsta nivån som används!

9. Utforma betygskriterier för C-nivån.

10. Skissa på hur betygskriterierna ska användas i examinationen. Kan flera delmål examineras med samma uppgift? Behövs flera uppgifter för att examinera ett delmål? Behövs olika uppgifter för olika betygskriterier?

Lämna in uppgiften i KTH Social senast 4 december 2013 kl 24.00. Gå till gruppwebben och gör din inlämning där! Senast 12 december ska du sedan granska och kommentera två andra kursdeltagares inlämningar.

Viggo Kann skapade sidan 24 oktober 2013

Lärare Viggo Kann ändrade rättigheterna 24 oktober 2013

Kan därmed läsas av lärare och ändras av lärare.

Lärare Viggo Kann ändrade rättigheterna 14 november 2013

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.