Om oss

Avdelningen för elkraftteknik (EPE) är en av 16 avdelningar på skolan för elektroteknik och datavetenskap vid KTH. Du hittar oss på KTH:s campus på Valhallavägen i Stockholm.

Avdelningen består av 25 fakultet, forskare och affilierad fakultet som tillsammans med dryga 60 doktorander utgör en produktiv verksamhet som levererar högkvalitativa resultat och skapar en välkomnande arbetsmiljö. Personalen har en internationell bakgrund och arbetsspråket är engelska.

Avdelningen är internationellt välkänd, har flertal forskningssamarbeten med internationellt framstående partners och är delaktiga i projekt på såväl Europerisk som nationell nivå.

Avdelningschef

Vice avdelningschef

Avdelningsstöd

Hitta din kontaktperson inom HR, ekonomi, lokaler och kommunikation.

EPE:s avdelningsstöd

Vill du komma i kontakt med en specifik person på avdelningen? Titta i personalkatalogen.

Förvaltning

KTH:s personalkatalog