CESIS organiserar workshop för ISGEP

Publicerad 2012-09-13

CESIS vid INDEK kommer att organisera 2012 års workshop för det internationella forskarnätverket kring studier av export och produktivitet, ISGEP.

Årets workshop, med fokus på innovation och internationalisering, gästas av forskare från universitet i 15 länder samt från världsbanken. Inbjudna keynote-talare är John Cantwell från Ruthers University i Newark och Mark Roberts från Pennsylvania State University. Båda tillhör det absolut världsledande skiktet av forskare som bedriver studier kring innovation och internationella marknader.
ISGEP, som bildades 2005 är en plattform för samarbete mellan forskarteam från hela världen som studerar internationalisering utifrån företagsdata. Ett av syftena är att studera specifika skillnader mellan länder för att öka kunskapen om sambandet mellan internationalisering och framgångsrika företag. ISGEPs tidgare workshops har ägt rum i Lüneburg, Nottingham, Dublin, Valencia och Nice.
Den välrenommerade vetenskapliga tidskriften The World Economy publicerar ett specialnummer i anslutning till workshopen som hålls i slutet av september.
Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation