INDEK student vinner I2P tävling i Sao Paulo!

Publicerad 2013-11-12
Glenn Bilby , Mohammed Mohammedi och Terrence Brown

Lördagen den 9e November vann laget QuickPosture innovationstävlingen Idea to Product Global Competition som hölls i Sao Paolo, Brasilien.

QuickPosture består av Max Mohammadhassan Mohammadi från INDEK/KTH där han är mastersstudent inom Entreprenörskap och Innovation Management samt Glenn Bilby från SSES/Konstfack.

Laget valdes och tränades av som är Universitetslektor vid INDEK.

I2P®  är en forsknings och kommersialiserings tävling som syftar till att fylla gapet mellan universitetsforskning och affärsplans tävlingar.

KTH tillsammans med delvärden SSES var den första högskolan utanför USA/Texas Universitet att vara värd för tävlingen. Detta på grund av att Terrence Brown vart tillfrågad att organisera tävlingen år 2011 samt 2012.

-  ”Det här var den tuffaste tävlingen hitentills av mina 9 års erfarenheter vid I2P. I slutändan var det hårt arbete samt kristiska justeringar som tillät oss att vinna över de starka lagen från Texas Universitet, Trinity från Dublin, Universitetet i New Hampshire och RWTH Aachen” , enligt Terrence Brown.

- ”Glenn och Max gjorde ett fantastiskt jobb, särskilt under den slutliga presentationen”  tillägger Terrence

Resultaten offentliggjordes på kvällen den 9 november vid semesterorten Guaranja, Brasilien som ligger ca 1 1/2 timme söder om Sao Paulo.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation