Indek värd för KTH / SSES Satellite Startup Day

Mikolaj Borek och Terrence Brown
Publicerad 2014-03-17

Den 17 mars, var KTH och Stockholm School of Entrepreneurship (SSES) värd för "Satellite Startup Day" här på Indek, där deltagarna var företagare, studenter, lärare och branschpartners.

Dr Terrence Brown, docent i entreprenörskap och innovation vid Indek och SSES Center Director för KTH, intervjuades på scenen i Sing-Sing

Flera entreprenörer och chefer gav inspirerande och pedagogiska samtal, så som:

• Jonas Hombert, en av grundarna och tidigare VD för JayCut, världens mest använda online video editor, som såldes till BlackBerry 2011.
  • Sandra Uddbäck är ansvarig för marknadsstrategi för appen Tingeling
  • Andrey Zhukov en av grundarna av Toca Boca, en spelstudio som gör digitala leksaker för pekskärmsenheter.
  • Francesca Agostino, en av grundarna av Bright Bait, som är en produkt för fiskeindustrin.

Evenemanget sponsrades av Bonnier, Wistrand, och Industrifonden, tre av SSES strategiska partner:

Huvudeventet SSES Startup Day hålls den 26 april. Det är ett flaggskepp händelse för ny startade företag i Skandinavien och lockar många grundare, studentföretagare, internationella investerare samt media. Läs mer här: http://www.startupday.se/

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation