Nyantagna studenter på I-programmet gör uppdrag för välgörenhet

Publicerad 2013-09-02

Årets nyantagna studenterna på I-programmet fick i förra veckan i uppgift av mottagningen, att under en eftermiddag utveckla en affärsidé och med den samla ihop så mycket pengar som möjligt.

Pengarna kommer oavkortat gå till att betala skolavgifter för de studenter i Tanzania som är anknutna till organisationen Help to Help. De tävlande lagen samlade ihop totalt 19 342 kronor under knappt fyra timmar.

Malin Cronqvist på Help to Help är mycket nöjd med utfallet och säger att: ”Fantastiskt event, otroligt bra gensvar från studenterna och en intjänad summa som vi aldrig kunnat tänka oss. 19 342 kr räcker till skolavgiften för en Bachelor i Tanzania. En Bachelor för 3,5 timmes arbete av studenter i Sverige – vackert eller hur?”

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation