Pernilla Ulfvengren får flera nya uppdrag

Publicerad 2016-01-20

Det händer mycket kring universitetslektor Pernilla Ulfvengren vid Industriell Management/INDEK som har tilldelats flera nya uppdrag

• Pernilla Ulfvengren är vice föreståndare på nya KTH Centre for Sustainable Aviation. Centrat drivs i ett unikt samarbete mellan SCI skolan, Far o Flyg, och ITM skolan, INDEK. (Mats Åbom föreståndare, Karl Bolin vice föreståndare, FoF). 13/11 invigdes det nya centret för hållbar luftfart. Centret finansieras initialt med 50 miljoner under 10 år av Trafikverket och syftar i första hand att reducera buller för boende nära Arlanda. Framöver ska andra hållbarhetsaspekter som andra miljö och säkerhetsaspekter beaktas. Läs mer här:
  • INDEKs säkerhetsforskare Pernilla Ulfvengren är ny ledamot i Strålsäkerhetsmyndighetens Reaktorsäkerhetsnämnd.
  • Pernilla Ulfvengren är affilierad till Trinity College i Dublin och ingår i deras lärarteam för en ny Master "Managing Risk and System Change". Se mer här : www.youtube.com/watch?v=EKD6NV-Lan4
Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation