MMK-doktorand vinner pris

Publicerad 2015-07-08

Abbos Ismoilov, doktorand vid enheten System- och komponentdesign, har vunnit första pris i MSC Softwares tävling 2015 Simulating Reality Contest.

MSC Software anordnar tävlingen på årlig basis och den är indelad i två olika kategorier: Industri och universitet. I korthet går den ut på att deltagarna skickar in en video eller bild som visar hur de tillämpar ingenjörssimulering, för att utveckla och testa befintliga konstruktioner, och produktinnovationer för framtiden. Abbos erhöll förstapris i universitetsklassen och hans vinnande video kan du se via denna länk . Du kan även se bidraget i skriftlig form i dokumentet nedan:

Case study (pdf 410 kB)

Förutom diplomet erhöll Abbos även en Apple iPad Mini (se nedan) för sin insats. MMK gratulerar till denna utmärkelse!

Abbos Ismoilov med sitt pris (Apple iPad Mini) samt sitt projekt på skärmarna.