10 orsaker till att ansöka till KTH Innovations förinkubatorprogram

Publicerad 2018-02-26

Undrar du om KTH Innovations förinkubatorprogram är rätt för dig? Här är 10 orsaker till varför du ska söka till programmet!

Teamet bakom KTH Innovations alumnicase Stagecast. Från vänster: Markus Wallentin, Hedvig Ahlgren och Jonas Hermann. Foto: Patrik Lundmark

Kom in i gemenskapen

Gå med i en community tillsammans med forskare, studenter och anställda på KTH som utvecklar sina egna projekt. Dela er glädje, frustration och väx tillsammans.

En plats att mötas

Få dygnet runt-tillgång till kontorsplats i KTH Innovations nya hus på Campus. Här kan du separera ditt projekt från ditt vanliga jobb eller plugg.

Struktur när du behöver det

Följ en beprövad process som ger dig och ditt projekt det du behöver för att utvecklas.

Utvecklas som entreprenör

Delta i workshops som får dig att växa som entreprenör och ger dig rätt verktyg för att utvecklas.

Individuell coachning

Få individuell coachning för att utveckla din affärsidé. Vad du behöver, när du behöver det!

Massor av kaffe

Klart det finns kaffe.

Vi har resurserna

Behöver du undersöka om det finns ett behov på marknaden för din idé, bygga en prototyp eller komma ut och prata med kunder? Vi kan ge dig finansiering.

Stöd i lagen

Vår patentingenjör och jurist kan hjälpa dig navigera den snåriga världen av patent, kontrakt och ägarskap.

Vi kan hålla tyst

Din idé är säker hos oss – alla på KTH Innovation har signerat ett konfidentialitetsavtal.

Är du student eller forskare på KTH med en innovativ idé som du är sugen på att testa mot marknaden? Tveka inte utan kontakta oss idag!

Jag är övertygad, visa hur jag kan ansöka!

Innehållsansvarig:Lisa Bäckman
Tillhör: Om KTH