KTH-bolaget CodaEasy vann årets Superstart i Venture Cups Sverigefinal

Publicerad 2018-09-20

I hård konkurrens tog CodaEasy hem priset som årets Superstart under Venture Cups Sverigefinal.

Med ledordet ”enkelt men inte förenklat” har teamet utvecklat en webbaserad programmeringsplattform anpassad till skolans nya behov nu när programmering är ett obligatoriskt ämne.

- Vi tycker att det är jättekul att juryn tror på oss, säger Johan Wieslander en av grundarna av CodaEasy. Det betyder mycket nu när vi fortsätter rulla ut plattformen till skolor under hösten.

CodaEasy är med i Batch 6 i KTH Innovations förinkubatorprogram , ett årslångt program för tidiga, teknikbaserade KTH-projekt som vill accelerera sin utveckling. För att lyckas i företagandet är det mycket som måste falla på plats, allt från att bygga rätt team till att bygga produkt som verkligen möter marknadens och kundernas behov.

- Coda Easy har utvecklats på ett mycket bra sätt i KTH Innovations process med allt från teambygge till att utveckla en produkt som möter kundernas behov, säger Tom Magnergård, CodaEasys Affärsutvecklingscoach på KTH Innovation. De är dessutom helt rätt i tiden eftersom det införts obligatorisk programmeringsutbildning i grundskolan. Nu gäller det att nå ut och få igång fler kunder.

Grattis CodaEasy!

Grattis också till KTH-bolaget Addresses by Map Project som tog sig till finalen. Adresses by Map Project  utvecklar ett system för att tillhandahålla exakta, kompletta och lättanvända digitala postadresser till de 4 miljarder människor som uppskattas sakna en fungerande adress.