Horsetech-kväll på KTH Innovation

Publicerad 2019-01-18

Pluggar, jobbar eller forskar du på KTH och har ett intresse av hästar och teknik? Kom på KTH Innovations horsetech-kväll!

Uppkopplade sadlar, träningsappar för ridning, spel, kläder som rättar till sitsen, trycksensorer i stigbyglarna, horsetech-fältet är på uppgång!

Den 7 februari bjuder KTH Innovation in till horsetech-kväll, där vi blandar inspiration med handfasta tips på hur du själv kan komma på en affärsidé, undersöka om den kommer hålla, och gå från idé till att se din färdiga produkt på marknaden.

Med oss under kvällen för att dela med sig av sina kunskaperav horsetech:

- Ingrid Sundqvist, grundare of Ztable , en träningsapp för ryttare

- Molly Ericson, grundare av Kavalri Games , ett spel för hästintresserade utan glitter och enhörningar

- KTH-alumnen Ebba Kierkegaard, grundare av Scopey , en banbyggarapp

När: 7/2, 17.00-19.00

Var: KTH Innovation, Lindstedtsvägen 24, plan 5 (en våning ovanför KTH Innovations kontor)

För vem: Den här workshoppen är för studenter, forskare och anställda på KTH.

Registrera dig här!

Har du frågor? Maila Lisa Bäckman, Marknads- och kommunikationsansvarig på KTH Innovation på lisbac@kth.se