Lunchseminarium: Innovation & entreprenörskap - resurser för dig som lärare på KTH

Lunchseminarium

Gustav Notander, affärsutvecklingscach, jobbar med en av 2018 års vinnare av Global Change Award, Aniela Hoitink från MycoTEX
Publicerad 2018-05-08

Vi har märkt att intresset för innovation och entreprenörskap växer på KTH, Nu bjuder vi in alla lärare på KTH till ett lunchseminarium, där vi berättar om vilket stöd vi kan ge er i ert arbete.

Nu bjuder vi in alla lärare på KTH till ett lunchseminarium, där vi berättar om vilket stöd vi kan ge er i ert arbete. Varmt välkomna till oss den 7/6, kl. 11.30–13.00! Vi bjuder på en lätt lunch.

Några områden som vi ofta brukar komma ut prata om är:

• Framgångsfaktorer och fallgropar i kommersialisering av ny teknik
  • IP och avtal
  • Sälj och pitch

Vi kan också hjälpa till i projektkurser, bland annat med frågor kring avtal och ägande samt hjälpa de studenter som vill fortsätta utveckla sin idé efter avslutad kurs. Dessutom har vi flera pågående projekt på KTH Innovation som skulle kunna passa som studentprojekt i kurser och exjobb.

Träffa KTH Innovations affärsutvecklingscoacher, hör om hur vi kan stödja dig som lärare, och ställ alla dina frågor den 7/6, klockan 11.30–13.00 i Fantum på Lindstedsvägen 24, plan 5. Vi bjuder på en lätt lunch.

Det kommer också finnas möjlighet att boka in föreläsningar i kurser under hösten.

KTH Innovation startades 2007, och har sedan dess hjälpt över 2000 idéer att utvecklas mot marknaden. Vi erbjuder kostnadsfritt stöd inom frågor som affärsutveckling, idéutveckling, patent och avtal, hur man bygger ett bra team, finansiering, och mycket mer. På vägen har vi fått stor praktisk erfarenhet, kontakter och kunskaper som vi gärna delar med oss av.

Det här seminariet är till för lärare på KTH.

Anmäl dig här!