”Man kan få så otroligt mycket hjälp här!”

Nu öppnar ansökan till KTH Innovations förinkubator och Batch 5

Publicerad 2017-03-31

Söktrycket till KTH Innovations förinkubator har varit högt de senaste omgångarna vilket tyder på att det är populärt att vara entreprenör vid sidan av sin forskning eller studier. Vi tog tempen bland bolagen och träffade Sabina von Essen, en av medgrundarna till memoAR.

Teamet bakom memoAR. Fr. v. Henrik Waardahl, Sabina von Essen och Gabriella Westman Foto: Patrik Lundmark.

– Det är först nu som vi insett hur otroligt mycket hjälp man kan få här i förinkubatorn. Från juridisk och affärsmässigt stöd till att komma in i ett nätverk av experter inom vårt område, säger Sabina Von Essen.

När memoAR, som har designat en mjukvara som syftar till att via AR-glasögon hjälpa personer som lider av demens, sökte till KTH Innovations förinkubator visste de inget om stödet utan var mest fokuserade på att starta företag. En dryg månad senare har deras startup utvecklats ordentligt trots den korta tiden.

– Våra förväntningar uppfylls hela tiden och med stödet vi får av KTH kan vi gå hur långt som helst, säger Sabina von Essen.

För tillfället är memoAR i full färd att utveckla en prototyp i samarbete med Cybercom med mål att färdigställa sin första prototyp innan sommaren. Samtidigt befinner de sig i en rekryteringsprocess på jakt efter fler duktiga utvecklare och memoAR-grundaren uppmanar fler att ta chansen.

– Har du bara lusten och nyfikenheten kan man komma hur långt som helst. Jag tycker att alla som har en idé ska söka till Batch 5! avslutar Sabina von Essen.

Nu kan du söka till KTH Innovations förinkubator

Förinkubatorn riktar sig till innovativa och teknikbaserade projekt där teamets kärna utgörs av forskare eller studenter vid KTH. Läs mer om förinkubatorn nedan eller gå direkt till ansökningsformuläret genom att klicka på den rosa knappen. Så vad väntar du på? Sök till Batch 5 idag!

Ansök till KTH Innovations förinkubator!

Deadline att söka är 19 april 2017.

Vill du veta mer om memoAR kan du Read here eller kontakta Sabina von Essen på sabinavonessen@gmail.com