Förbättra dina undervisningsmetoder för gemensamma program

Händer som arbetar med kort som ligger på ett bord
Freepik
Publicerad 2024-04-04

Programmet Unite! Competencies for Collaborative Teaching in Joint Programmes är ett dynamiskt program riktat till universitetslärare för att hjälpa dem att utveckla och implementera innovativa undervisningsmetoder för internationella gemensamma utbildningsprogram.

Detta blandade intensivprogram (blended intensive programme) fokuserar på integrering av tekniska verktyg, samarbetsstrategier och tvärvetenskapliga metoder, och lyfter fram kreativitetens och det kritiska tänkandets roll.

Läroplanen betonar kopplingen mellan global kompetens och olika undervisningssammanhang, både öga mot öga och online. Deltagarna kommer att lära sig att utnyttja de unika fördelarna med flerspråkiga och mångkulturella klassrum, att utforma lagarbete för förbättrad inlärning och att se gemensamma program som möjligheter till autentiskt lärande genom samarbete mellan företag och akademiska institutioner. Efter avslutad utbildning kommer lärarna att kunna skapa berikande interkulturella och tvärvetenskapliga inlärningsupplevelser för sina elever.

Programmet pågår från juni till augusti 2024 och kombinerar online-moduler med en veckas modul på plats i Stockholm i augusti.

Läs mer om lärandemål, datum och hur du ansöker (på engelska)

Sista anmälningsdag är den 31 maj 2024.