Thinking beyond and creating impact: IX Unite!-dialogen vid TU Graz

En stor grupp människor sedda snett uppifrån
Unite!-medarbetare vid den IX Unite!-dialogen vidTU Graz - Foto: Renate Trummer - Fotogenia
Publicerad 2024-03-15

Graz tekniska universitet stod värd för Unite!-dialogen den 27-29 februari 2024 för första gången sedan de gick med i alliansen. Studenter och anställda från alla nio Unite!-universiteten samlades för att delta i arbetsgruppsmöten, plenarsessioner och workshops, och för att dela med sig av sina kunskaper och sin entusiasm.

Temat för dialogen var "Thinking beyond: Unite! for Collective and Sustainable Impact" och TU Graz välkomnade mer än 350 representanter från alla partneruniversitet till Österrikes näst största stad Graz. Evenemanget inleddes med en elektrifierande öppningssession som modererades av TESSY, den talande Tesla-spolen. Talare som Unite!:s ordförande Tanja Brühl, TU Graz rektor Horst Bischof, Unite!:s policy- och finansieringsrådgivare Anshika Suri och SURE!:s talesperson Beatriz Rodrigues, satte tonen för de kommande dagarna genom att betona Unite!:s nyckelroll i att kollektivt och hållbart forma det europeiska utbildnings- och forskningslandskapet, och genom att betona alliansens inspirerande och visionära gemenskapsanda.

Läs mer om den nionde Unite!-dialogen på Unite!:s webbplats  (på engelska)