Tio Unite!-studenter deltar i European Student Assembly

Alla ESA23-deltagare i Europaparlamentet
Publicerad 2024-03-22

ESA24 är den tredje sammankomsten för studenter från de europeiska universitetsallianserna. Den äger rum i Strasbourg och man kommer att debattera aktuella frågor, utarbeta policyrekommendationer om Europas framtid och presentera dem för intressenter och beslutsfattare.

Under den tredje upplagan av European Student Assembly (ESA), som kommer att hållas i Strasbourg mellan den 10 och 12 april, kommer mer än 200 studenter från olika europeiska universitetsallianser att samlas för att diskutera aktuella frågor, formulera politiska rekommendationer för Europas framtid och argumentera för dem inför beslutsfattare. En grupp på tio studenter kommer att representera Unite! vid evenemanget.

European Student Assembly har visat sig vara mycket framgångsrik bland studenter som är engagerade i europeiska universitetsallianser och som är fast beslutna att påverka utformningen av EU:s framtid.

Läs mer om European Student Assembly på Unite!:s webbplats  (på engelska)