Niki Kringos presenterade på rektorsbesök

Publicerad 2019-02-25

Torsdagen 21 februari besökte Rektor Sigbritt Karlsson och prorektor Mikael Östling Skolan för Arkitektur och Samhällsbyggnad (ABE) under en intensiv eftermiddag.

Årets besök ägde rum i Loungen på Teknikringen 10B. Skolchef Muriel Beser Hugosson och vice skolchef Mats Wilhemsson inledde eftermiddagen med att presentera ABE-skolans framgångar genom att berätta vad som skett senaste året inom utbildning, forskning och samverkan. Därefter lämnades ordet till ett antal representanter ur fakulteten som fick chansen att berätta om sin verksamhet för rektor och prorektor. Niki Kringos pratade om Innovation inom vägteknik  samt presenterade Road2Science kompetenscentrum.

Det blev en intensiv och lyckad eftermiddag som lyfte fram ABE-skolans framgångar och bredden i skolans verksamhet. Rektor och prorektor var väldigt nöjda med besöket och möjligheten att få lyssna på och ställa frågor direkt till olika representanter ur fakulteten. Talarna och publiken tyckte också att det var mycket lärorikt och inspirerande att få en större inblick i bredden på ABE-skolans forskning för framtiden.

Rektor och prorektor besöker under våren samtliga skolor under en halvdag. Denna typ av skolbesök infördes år 2018 och tanken är att årligen få träffa olika delar av verksamheten och få veta mer om skolornas utbildning, forskning och samverkan. Formatet för besöken varieras årligen.